טיפול שורש

לייעוץ עם רופא מומחה
מלאו את הפרטים הבאים >

תוכן עניינים

בארה"ב, כמעט 15 מיליון תעלות שורש מופעלות מדי שנה, ותעלת שורש היא הליך סטנדרטי. לטיפול בשורש יש מוניטין רע כהליך כואב, אך יכול להיות פחות כואב ממילוי חללים. על ידי טיפול בזיהום בשן, רופא השיניים יכול להבטיח שהזיהום לא יתפשט לעצם הלסת ואפילו לא למוח. זה לא כואב ויכול לחסוך ממך צורך להסיר שן לחלוטין, מה שאולי אחרת תצטרך לעשות.

אם יש לך זיהום בחניכיים

הסיכוי הטוב ביותר לפתור את הבעיה לצמיתות הוא להסיר תעלת שורש במהירות האפשרית. אם השן שלך נקרעת או נשברת, עליך להיות בטוח שאתה זקוק לתעלת שורש, אך טראומה בשן עלולה גם לפגוע בעצבים ולשחרר את העיסה מהתא.

טיפול שורש כולל הסרת שן והחלפתה בכתר או בגשר

בעלויות משתנות. מחיר תעלת שורש תלוי במספר השורשים שיש לשן שלכם, כמו שעלות מילוי השן תלויה בכמה משטחים אתם מחזירים. הערה: אם אתה זקוק לטיפול ממומחה לטיפולי שורש, אתה יכול לצפות לשלם יותר מרופא השיניים הכללי שביצע את טיפול שורש, אך לא כמו שהיית עושה אם עשית זאת בעצמך. הטיפול בתעלת השורש או באנדודונטיה משתנה בהתאם למיקום רופא השיניים של רופא השיניים ולמיקום רופא השיניים (אין לונג איילנד רופאי שיניים בשורש). עלות הטיפול בשורש עשויה להשתנות לפי מדינה, מחוז, אזור ואפילו לפי סוג השן המדובר.

בשיניים מסוימות עשויות להיות יותר תעלות מהצפוי, ורופא השיניים המטפל עשוי להתעלם מתעלה נוספת, שעלולה להוביל לכשל בשורש. לפעמים אתה מתגעגע לתעלה במהלך טיפול שורש, או שן יכולה להיות יותר תעלה ממה שציפית.

אם נמצא זיהום בשן, ייתכן שטיפול בשורש לא יעבוד. הם זקוקים ועושים טיפולי שורש כדי להימנע מזיהומים קשים העלולים לפגוע בעצמות המקיפות את שורש השן ולהדביק שיניים אחרות.

כאשר הזיהום או הנזק הגיעו לשלב זה, תעלת שורש היא טיפול השיניים היחיד שעדיין מספק את ההקלה בכאב הנחוצים לכם כל כך ומציל את השן. שן הדורשת טיפול שורש יכולה להיות מכאיבה, אך ההליך יעזור לסיים כאב זה.

אם העצבים בשן מודלקים או נדבקים כתוצאה משן שבורה או סדוקה, ניתן לבצע טיפול שורש. אם יש לך שן פגועה ונדבקת קשה שהתנהגה, תוכל לשמור אותה באמצעות טיפול שורש בניוטאון.

מבוצעת תעלת שורש להסרת העיסה המודלקת או הנגועה מבפנים של השן

ההליך, המבוצע על ידי רופא שיניים או רופא שיניים כללי, ד"ר סאטו, מסיר את העיסה והעצבים הנמצאים בתעלות שורש, מסלק את הזיהום ומציל את השן שלך, כמו גם את השיניים. ברגע שמסירים את החומר הנגוע, רופא השיניים אוטם את השן ומעניק מילוי זמני כדי להגן עליך מפני כאבי שורש עד שכתר בהזמנה מוכנה. השן נסגרת לאחר הסתימה ומוסיפה הרגעה. כאשר תעלת השורש מוכנה, רופאי השיניים מסירים את השיניים והעצבים כאשר כל הרקמות והחיידקים הנגועים הוסרו מהשיניים. לאחר שההדבקה הוסרה ורופא השיניים אטם ואטם את השן שלך, הוא או היא יכניסו אותה לסתימות זמניות כדי להסיר את כל החומרים הנגועים ולהגן על כאבי תעלת השורש שלך עד שהכתר המותאם אישית מוכן. לאחר הוצאת החומר הנגוע ורופא השיניים אטם את השן, רופא השיניים שלו הגן על כאבי שורשכם – בסתימות זמניות – עד שהכתרים המחוייטים מוכנים!

למרות שטיפול שורש נראה כאילו אתה צריך להתנהג בזמן שאנו מבצעים מילוי פשוט, רופא השיניים שלנו ירדים את השיניים שלך. ברגע שאתה חירש ונוח, ראשית אנו יוצרים פתח בשן שלך שנותן לנו גישה לתעלות השורש ולזיהומים שלך.

תוכלו לבחור להסיר רק את העצבים וכלי הדם בשן במהלך תעלת השורש או את השן כולה. אנו מסירים את כל השיניים והעצבים שלך במהלך מה שמכונה "תעלת שורש" ויכולים לעשות זאת לכל שן או עצב.

בנוסף, ניתן לבצע טיפולי שורש בכל השיניים והעצבים, כלומר הן בשיניים הקדמיות והן בחלק האחורי. ניתן לבצע טיפולי שורש על ידי רופא שיניים המתמחה במחלות ריריות חניכיים או על ידי מנתח הפה.

לפני שנמשיך הלאה

תן לי להסביר לרגע מהי תעלת שורש. טיפולי שורש הם הליך המשמש לטיפול בשן נגועה שטופלה במילוי רגיל אך הרחיקה לכת. טיפול בשורש נדרש אם צילום רנטגן מראה כי זיהום חיידקי פגע בעיסה. אם שן אינה סגורה כראוי ותעלת השורש נכשלת, צריך לטפל בשן שוב והאפשרות היחידה שלך היא להסיר אותה. לא ניתן לבצע שן על ידי רופא השיניים אם לא טופלה כראוי ובסופו של דבר לא תוכלו לשאת את הכאב.

לייעוץ עם רופא מומחה מלאו את הפרטים

מידע נוסף בנושא: